Giv udtryk for dine bekymringer – vores proces for indsendelse af klage

Klagevejledning

Klagemuligheder

Hos GodSundhed har du mulighed for at klage, hvis du er uenig i vores sagsbehandling af din forsikring eller i en afgørelse. Din klage skal være skriftlig og kan sendes via e-mail eller almindelig post. Uanset hvilken metode du vælger, er det vigtigt, at du følger retningslinjerne nedenfor.

Når du sender din klage, skal du altid:

  • Oplyse navn
  • CPR-nummer
  • Angive hvad du klager over, og hvad du forventer af GodSundhed
  • Vedlægge kopi af skadesafgørelsen samt øvrig relevant korrespondance

Hvis du sender os din klage via e-mail, bedes du vedhæfte klagen som dokument og sende e-mailen til support@godsundhed.dk.

Klageformular

Du kan med fordel benytte vores klageformular – så er du sikker på at få alle de nødvendige informationer med.

Download klageformular (PDF)

Sådan behandler vi din klage

Senest 3 dage efter, at vi har modtaget din klage, vil du modtage en skriftlig bekræftelse på, at vi har registreret den. Herefter undersøger vi sagen grundigt og vurderer, om den er korrekt behandlet.

Vi bestræber os på at behandle din klage med det samme. Senest 14 arbejdsdage efter klagens modtagelse vil du modtage vores svar. I mere komplicerede sager kan behandlingstiden dog være op til 30 arbejdsdage.

Hvis vi undervejs har behov for yderligere oplysninger om sagen, kontakter vi dig.

Hvis du ikke kan blive enig med GodSundhed

Hvis du og GodSundhed ikke kan nå til enighed, kan du klage til Ankenævnet for Forsikring. Nævnet behandler klager over private forsikringer, men de kan ikke tage stilling til klager over afgørelser, som en anden persons forsikringsselskab har truffet.

En klage til Ankenævnet for Forsikring skal indsendes via et særligt klageskema, som du kan få udleveret hos Ankenævnet for Forsikring. Det koster 200 kr. at indsende en klage. Gebyret refunderes, hvis du får helt eller delvist medhold i klagen.

Kontaktinformation

Ankenævnet for Forsikring
Anker Heegaards Gade 2
Postboks 360
1572 København V

Telefon: 33 15 89 00 (mellem 10.00-13.00)
www.ankeforsikring.dk