Dine Skader

Indsend dine krav og anmodninger om forhåndsgodkendelse via den sikre administratorportal for krav her

VÆLG DIN SKADE TYPE OG FIND KONTAKTER FOR HJÆLP

+45 38 20 71 20

Godsundhed@sedgwick.com

+45 38 20 71 20

Godsundhed@sedgwick.com

+45 38 20 71 20

Godsundhed@sedgwick.com

FAQ – OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Gennemse vores ofte stillede spørgsmål for øjeblikkelig support, eller kontakt os for uløste spørgsmål.

Hide Item

Tilbyder GodSundhed navigationsservice?

Forsikrede og medforsikrede kan altid frit vælge privat klinik eller hospital. På anmodning kan skadesadministratoren navigere forsikret person og medforsikrede til:

  •  Indlæggelse på privat klinik eller hospital
  • Ambulant behandling på privat klinik eller hospital
  • Fysioterapeut, kiropraktor, osteopati, psykolog, akupunktur, zoneterapi eller diætist uden for den offentlige sundhedssektor
  • Misbrugsbehandling uden for den offentlige sundhedssektor

For navigationservice kontakt venligst skadeadministrator på nummer tilgængeligt på hjemmesiden www.godsundhed.dk/skade.

For hvilke behandlinger skal forsikrede eller medforsikrede betale forud og kræve tilbagebetaling senere?

Ved behandlinger som fysioterapeut, kiropraktor, osteopati, psykolog, akupunktur, zoneterapi og diætist skal sikrede betale for behandlingen og fremsende behandlingsfaktura sammen med kvittering for betaling for tilbagebetaling.

Hvordan indsender man et krav om tilbagebetaling?

Ved behandlinger som fysioterapeut, kiropraktor, osteopati, psykolog, akupunktur, zoneterapi og diætist skal sikrede betale for behandlingen og fremsende behandlingsfaktura sammen med kvittering for betalingskrav administrator ved at uploade disse på en sikker og adgangskodebeskyttet webportal, der tilgås via www.godsundhed.dk/skade.

Behandlingsfakturaen fra behandleren skal indeholde følgende:

  • Lægens navn, adresse og licensnummer
  • Navnet på den forsikrede (patienten), der modtog behandling
  • Behandlings- eller servicedato(er)
  • Beskrivelse af behandling eller ydelse modtaget
  • Det gebyr, der opkræves for hver behandling eller ydelse
  • Eventuelle fradrag for den “danmark”  eller den offentlige sundhedsforsikring

Hvornår skal der indsendes behandlingsfaktura til refusion?

Behandlingsfaktura sammen med kvittering for skal fremsendes senest 6 måneder efter behandlingsdatoen for at få refunderet.

Hvilke behandlinger skal forhåndsgodkendes med skadesadministratoren?

Den forsikrede person eller medforsikrede skal indhente forhåndsgodkendelse af følgende behandlinger eller tjenester ved at indsende en autoriseret behandlers behandlingsplan til skadesadministratoren:

  • Mere end 5 sessioner med fysioterapeut, kiropraktor, osteopati, psykolog, akupunktur, zoneterapi eller diætist
  • Hospitalsindlæggelse
  • Ambulant behandling
  • Lægeudgifter (knyttet til hospitalsindlæggelse og ambulant behandling)
  • Rehabilitering (efter indlæggelse og ambulant behandling)
  • Hjemmesygepleje (efter indlæggelse og ambulant behandling)
  • Transport (knyttet til hospitalsindlæggelse og ambulant behandling)

Hvorfor er forudgående godkendelse af behandlinger vigtig?

Forhåndsgodkendelse er en proces, hvor forsikringsselskabets udpegede skadesadministrator gennemgår og godkender behandlingsplanen enten:

1) i mere end 5 sessioner af fysioterapeut, kiropraktor, osteopati, psykolog, akupunktur, zoneterapi og diætist

2) Til behandling på privat klinik eller hospital. Skadeadministrator hjælper den forsikrede eller dennes medforsikrede med at finde den hurtigste og nærmeste private klinik eller hospital til hospitalsindlæggelse eller ambulatroybehandling. Dette inkluderer oprettelse af direkte betaling med behandler.

Forhåndsgodkendelse garanterer, at din behandlingsplan opfylder dækningskriterierne, hvilket sparer dig for økonomiske overraskelser.

Hvordan får man forhåndstilladelse til hospitalsbehandling og ambulant behandling?

For at forhåndsgodkende behandlingen eller ydelsen vil vi kræve, at en læges behandlingsplan indsendes til skadeadministrator på vores sikre og adgangskodebeskyttet webportal via www.godsundhed.dk/skade.

Behandlingsplanen skal indeholde følgende oplysninger:

  • Fuld behandlingsbeskrivelse inklusive præ- og efterbehandlingsydelser, hvis det kræves
  • Omkostninger til behandlingen og før- og efterservice, hvis det kræves
  • Lægens navn, adresse og licensnummer

Skadeadministratoren kan i nogle tilfælde anmode om yderligere oplysninger for at gennemføre en forhåndsgodkendelse. Når forhåndsgodkendelsen er behandlet, sender skadeadministratoren en bekræftelse tilbage til den forsikredes e-mailadresse.

Hvor hurtigt behandles og refunderes GodSundhed-krav?

Fra den dato, hvor alle påkrævede oplysninger om skaden er indgivet, udsender skadesadministratoren skadeserstatning til den forsikredes e-mail inden for 3 arbejdsdage, og tilbagebetalingen udbetales inden for 5 arbejdsdage fra datoen, hvor meddelelsen om skaden er udstedt.

Hvor meget refusion udbetales for hvert krav?

Forsikringsselskabet refunderer den forsikrede person eller behandler det beløb, som den autoriserede behandler opkræver for hver behandling og ydelse eller forsikringssummen pr. behandling eller ydelse på listen over dækkede behandlinger (se venligst GodSundhed vilkår og betingelser artikel 5), alt efter hvad der er lavere.